vrijdag 10 juli 2015

Eind opdracht bacteriën

Voor de eindopdracht heb ik 9 verschillende structuren bedacht. Gemaakt op ongebleekt katoen. De afdrukken zijn gemaakt d.m.v. Afdrukken ( rubbing) met textielkrijt. Deze gefixeerd met de strijkbout Gezocht heb ik naar structuren , ritmes. Ik heb gekozen voor groen/ bruin voor mij de ascosiatie met bacteriën. ik wilde een serie maken en dat zijn er 9 geworden. De textielprinten heb ik geborduurd met dunne handgevormde wol in overloop kleuren. Daarna heb ik bacteriën geborduurd hierbij moesten de texturen passen bij de geborduurde structuren...... Ik heb met de naaimachine 2 lagen soluvlies op elkaar gestikt. Soms met vezels ertussen. De stiksels zijn basis voor het borduurwerk . 
Bij de presentatie heb ik deze in petrischaaltjes gepresenteerd.


For the final assignment I have made 9 different structures. Created on unbleached cotton. The prints are made by printing (rubbing) with textile chalk. I fixed iT with the iron. I Wanted to make structures, rhythms. I have chosen green/brown color.... for me the ascosiatie with bacteria. I wanted to make a series and I make 9 pieces. The textile printing I have embroidered with thin hand deyed wool in overflow colors. Then I had to embroider the textures...  I would lay the accent on embroidered structures...... I first made with the sewing machine 2 layers soluvlies on stitched together. Sometimes with fiber between them. The stitching are basis for the embroidery. 
In the presentation I have presented this in petri dishes.







2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige presentatie Jolan !
    Die petrischaaltjes zijn te gek !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het compliment, de petri schaaltjes fotograferen was lastig . Het is een hele serie geworden en geen tafel was groot genoeg. Maar ik ben blij met hetvresultaat. Mogelijk maak ik er nog wat bij.... Omdat het zo' n lekker thema is.

      Verwijderen