maandag 21 maart 2016

Textuur en borduren

De opdracht textuur en borduurwerk ( bacteriën , tja alweer) opgespannen op kleine schilderdoeken die ik eerst zwart heb geverfd met acryl. Little homework texture and embroidery. Ik used Little paintings canvas. I paint theme black.
De werken zijn 10x10 cm. The frames are 10 x 10 cm
De verschillende garens geverfd met zwartebes/blauw/eekhoornbruin. Verschillende diktes en textuur; wol met zijde, wol met bamboe, sokkenwol en naaigaren.
I deyed the jarn with black/ bleu/ Brown . I used diverend jarn, with wool/ silk and bamboe.
Detail foto 3 lagen vliegsteek, eerst met bamboe garen, daarna met wol en zijde en als laatste overloop naaigaren. Flystitch with 3 layers. 
Sokkenwol en wol met zijde. 


2 opmerkingen:

  1. Waarom een extra laag stof ?
    Was zwart verven niet genoeg ?
    Eerst borduren en dan spannen of borduren op de doekje ...?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen extra laag stof gebruikt hoor...! Ik heb het canvas doek zwart geverfd en de borduursels eerst gemaakt op zwarte katoen. En deze er later op gespannen . Het canvas scheen toch wat licht door vandaar dat ze een zwart laagje kregen. Borduren op het doek lijkt me niet lekker werken.

      Verwijderen