zaterdag 3 september 2016

Kantha ditmaal doorgeregen met katoen

De lapjes stof gerangschikt op een stukje pitjes katoen en vast gezet met spelden.
Dan komt de keuze in welke richting ga ik de stiksteken maken. Hoe versterk je het beeld.
Mijn inziens is dit beeld sterker. De keuze welke richting de stiksteken: deze kunnen zowel horizontaal ( dan krijgt het een bodem) als verticaal ... 
Gekozen voor de rechterkant de stiksteken verticaal te borduren om meer beweging ( naar boven) in het ontwerp te brengen. En aan de linkerkant het blauwe gedeelte in blauwe katoen horizontaal.
Aan de achterkant is het nog duidelijker te zien. 
Het werken met een katoenendraad werkt niet zo makkelijk als met een wollendraad. Ik vind het resultaat wel mooi katoenen draden voegen zich minder dan een wollendraad. ( katoen is voor gebruiks voorwerpen natuurlijk wel veel sterker. 





4 opmerkingen:

  1. Interessant om te volgen wat je allemaal doet! Wat ik lastig vind is om heel open naar zo'n beeld te kijken. Ik denk al gauw: o dit is een landschapje, o dit is een boom. En dan is het lastig om dat uit mijn hoofd te krijgen!Kan jij helemaal 'abstract'denken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een iets meer afstekende kleur misschien de volgende keer ? Dat "rijgt" de verschillende lapjes door de steken meer aaneen denk ik ...
    (staande een boom, liggend een landschap ;-) ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. (sorry, las nu de reactie van de vorige pas : "boom" "landschap"
    ha,ha,ha !)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor de tip ga het eens proberen...!ben altijd teveel met knalkleuren ....!

    BeantwoordenVerwijderen