zondag 23 februari 2020

Folded embroidery Fisch

Afgelopen vrijdag bij de workshop folded embroidery door Mieke Gorter gegeven in mijn atelier een vertaalslag gemaakt en mijn eigen fantasie de vrije loop gelaten. In een eerdere workshop leerde ik reeds de techniek bij Mieke. 
Alle technieken toegepast maar op “eigen wijze” toegepast. De gevouwen stukjes zijde niet vastgezet aan het puntje zodat er meer “ schubben” ontstaan. Gewerkt op synthetisch vilt als basis. De witte getwijnde draad kreeg ik van Mieke deze gebruiken ze in China ook, evenals het prachtige zijde stengetje er bijna helemaal in geborduurd. Het Chinese knoopje moest ik weer even opzoeken hoe dat ook alweer ging maar blijft een mooie opvul steek.

De vis opgevuld, nu nog even bedenken hoe ik hem ga ophangen... nog even op broeden! 


2 opmerkingen:

  1. een vis ???? jij ???
    (geintje)
    Mooi hoor Jolan, wat een priegelwerkje hè, die gevouwen stukjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi ja die verslaving van visjes is jou schuld..... sinds jij ze maakt voor pink ribbon heb ik inmiddels een hele verzameling en kan ik zelf ook niet meer stoppen.... gelukkig is het niet besmettelijk!

    BeantwoordenVerwijderen