zaterdag 19 februari 2022

Trapunto

Trapunto is een eeuwenoude techniek, een variant is ons Zaansstikwerk, dat hetzelfde principe hanteert.
40 jaar geleden binnen mijn opleiding een werkstuk gemaakt maar vond het toen maar priegelwerk.
Nu in de herkansing!ik ben in januari lid geworden van de stitch club en deze workshop door Julie B Booth is super… ik zie ineens ook met deze techniek allerlei toepassingen-mogelijkheden.
Ik gebruikte een katoenen lapje dat vorig jaar in de uilekbak van het ijsverven tevoorschijn kwam. Ik had er toen ook garen bij gedaan en dat kleurde nu lekker mee.
Bij traditionele Trapunto stik je rondom de vorm, bij dit freestyle Trapunto stik je bv rondom of in de vormen siersteken… en ineens is het niet meer zo “braaf”
Wordt vervolgd..! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten