zondag 9 november 2014

Herfst swap november 2014

Ik heb deelgenomen aan een hefstswap met het thema herfst. De afmeting was 15 x 15.. De herfst inspireert  mij altijd geweldig... De kleuren, de zaden/ vruchten... Allemaal even prachtig. Voor deze opdracht wilde ik " levend" materiaal combineren met vilt. Ik heb eikel doppen gezocht van een Amerikaanse eik en hier vilten eikeltjes in gemaakt. Een zakje genaaid van bloemisten doek.... Sarah Lechner  gebruikt het veel voor de randjes van haar werkstukken. Alla Sarah de randjes geknipt en gebrand. Nadat ik het gestikt had met borduurgaren.
Het randje langs het zakje eerst een de festonsteek rond geborduurd en daarna een lusjes randje voor het aantrek koord. De koordjes afgewerkt met kralen.

I participated in a hefstswap with the theme autumn. The size was 15 x 15.. Autumn inspired me always a lot. ... The colors, the seeds/fruit ... All equally wonderful. For this task I wanted to combine "living" material with felt. I have searched a Northern red oak and Acorn caps here felt acorns in made. A pouch sewn from florists canvas .... Sarah Lechner used it much for the edges of her work pieces. Alla Sarah the jaggies cut and burned. After I had stitched with embroidery thread.
The edge along the pouch around i've first feston stitch embroidered, after that I hooked the edge for the tabs and then a draw cord. The tie-strings finished with beads.
I hope she ( Hennie)likes iT... IT was Nice to do.!! 

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Grappig he... Ik moest wel heel erg lang zoeken naar de grote doppen van de Amerikaanse eik... Anders vond ik ze te iel...

      Verwijderen