zondag 1 mei 2016

Batikken met koperen stempels.

Batikken met koperen stempels in de " hapjespan"...! De warme was maakt op de katoene lappen interssante insect-achtige vormen. De stof ingeschilderd nat op nat met verschillende kleuren textielverf ( procion) i.p.v. Verschillende lagen.
Met detail foto 
Kan het dienen voor de bacteriën project..?! 
Met mijn favoriete kleuren ... Tja ik jan het niet laten...
Detail foto, je kunt er van alles in zien, ...twijfel nog of hij een donkere laag krijgt. 
Wat zeker is dat Els van Baarle mij heeft kennis laten maken met deze eigentijdse manier van batikken. Els bedankt !! Ik ga hier zeker nog mee experimenteren!!

2 opmerkingen:

  1. Ahhhhh ... láng geleden een batik workshop met Els in het Tropenmuseum ...

    (ik heb zelf ook oude orginele caps ... dáár gekocht)

    BeantwoordenVerwijderen