zondag 1 mei 2016

Batikken met sojawas

Vorig weekend met lappen katoen en zijde ( voorbereid in de soda laten " beitsen") op naar de les van Els van Baarle in Amsterdam. 
Wat een belevenis ... Ik houd normaal niet zo van meelopers maar bij batikken wel!! Door 2 lapjes op elkaar te leggen en de bovenste te bewerken met was krijgt het tweede lapje ook was afdrukken mee. Het tweede lapje heet het meelopertje. 
Ik ben begonnen met katoen en daarop een zijde pongé lapje
De eerste laag met geel en groen
De tweede verbeurt met rode procion textielverven. Dit is de zijde lap met rood bewerkt, ik heb geen foto gemaakt hoe het groene meelopertje eruit ziet...
Tadhaaaaaa.... Het meelopertje nog met nog een keer met was bewerkt en daarna met zwarte procion de laatste laag aangebracht ...!! De zijde lap heb ik deze keer niet meer bewerkt..!! 
De cirkels nog even aangezet met koper kleurige textiel verf...!!
Uitstrijken op krant papier en daarna kan hij in de was...! 


 

4 opmerkingen:

  1. Errug leuk!, ben benieuwd hoe je ea verder gaat bewerken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi en ik ben ook aan het oefenen met batikken. Uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super jo...! Wat / hoe ben je aan het uitproberen...?! Ik ben nog fff druk met atelier maar van de zomer lekker Expirimenteren ...! Wat is er toch veel mogelijk...!!

      Verwijderen