donderdag 26 maart 2015

Borduren ( huiswerkopdracht 3. )

Home work - huiswerk 
Uitgangspunt een foto uit de natuur, met veel details, take a picture from nature with a lot off details.
Ik gebruikte een van mijn monoprint lapjes, I used one homemade montipe printed meterial.
Begonnen met de meest uitspringende vorm met stik, en steelsteken en de kettingsteek, 
De verschillende kleuren steeds over elkaar heen borduren. The different Colors are embroidered over each other.
Scheur stukjes vliesofix en leg ze daar waar je straks de chiffon zijde wilt" plakken" , ook over het borduurwerk...use vliesofix on the place where you want to " glue" your chiffon silk
De stukjes zijde heb ik geraffeld en gerangschikt op kleur ( handgeverfd) put the chiffon silk.
Strijk de vliesofix en de zijde vast, iron the silk and the vliesofix 
Borduur met kruissteekjes met dikkere wol de omgeving, en de details met dun naaigaren., I used crossstitch and wool and for the details ..... 




5 opmerkingen:

  1. dank jullie wel voor de complimenten...! ik heb er heel erg van genoten om op deze manier te werk te gaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh wow, deze zag ik nú pas : prachtig !
    En wat goed, die vliesofix met chiffon erop !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik was ook nooit zo van de vliesofix maar dit biedt perspectief...!

    BeantwoordenVerwijderen