zaterdag 27 februari 2016

Wol...verven

In les 6 van de D.I.Y. Mixed media opleiding staat de aankomende 2 lessen textuur ( middels borduren) centraal. De lessen worden gegeven door Cherilyn Martin. Nu dus een voorraad wollen draden verven in verschillende kleuren en diktes. en samples maken...! Echt een heerlijk werkje. 
Sokkenwol.... Ik verf er eerst maar een aantal per 100 gram streng... Kan ik er altijd nog iets van haken of breien... Als het goed gaat maak ik kleine bolletjes in allerlei kleuren. 
Bij stof tot verven een streng kantgaren gekocht : 50% wol 50% zijde. Kleine bolletjes gemaakt met de wolwinder die kan ik dan in allerlei tinten verven. 
En de andere streng wol ook gekocht bij stof tot verven, 75% scheerwol 25 %bamboo ... 
 En ik ga deze ook maar ff testen... Maar dan wel kleine bolletjes maken... 
Ik geloof dat ik straks weer een grote voorraad heb...!! Wordt vervolgd... 
Eerst in een emmer met azijn water....

2 opmerkingen: