zaterdag 7 september 2013

Nieuwe aanwinst

In mijn woonplaats heb je een tweedehands winkel " twice is Nice" waar ik regelmatig even  binnenloop ... Gisteren liep ik deze geweldige dial - a- loop punch naald tegen het lijf. Met instructie boekje en werkbeschrijving en al.... Ik weet dat het vroeger veel gebruikt werd voor schilderijen en later om er applicaties mee te maken... Mijn opa had zo' n apparaat...!! Het is een naald waar de draad door het oog wordt gevoerd en door kleine steken te maken op de achterkant van het werk ontstaan er aan de voorkant lussen. De lussen lengte is instelbaar. Je spant je stof ... In mijn geval een vilten lapje in een borduur ring en punchen maar. Ik vond het heel spannend vooral omdat je op de achterkant van je werk bezig bent en ik natuurlijk zonder patroon als een wilde ben gaan punchen... Ik vind het resultaat erg grappig en toepasbaar met al mijn andere textiele vaardigheden. Ik wil het nu natuurlijk op en met andere materialen gaan uit proberen.... Dus wordt vervolgt.

2 opmerkingen: