zondag 8 september 2013

Wollen armband breien


Gisteravond was het echt weer voor een klein herfstig werkje.... Een bolletje wol heb ik altijd voor handen. Met deze mooie bamboe naalden .... alleen al een lust voor het oog ..... een armband gebreid in kabel patroon. Ik gebruik nooit een kabelnaald maar gewoon korte sokken naalden. 


De wollen - armband  met kabelpatroon ( met 11 steken) op niet te dikke naalden zodat de armband mooi stevig wordt. Het seizoen komt er weer aan om leuke wollen sieraden te maken en te dragen. De gemêleerde wol geeft een extra leuk resultaat... Ik denk dat ik er nog maar een paar op de naald zet... 

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er erg leuk uit Jolan ! Maak je 'm helemaal dicht of sluit je
    die mat één van je mooie knopen ?
    Verslavend hè van die lekker kleine werkjes !
    Die naald lijkt wel op het werk van de tapijt-tuftmachines, die ze
    in het Textiel museum (Audax) in Tilburg gebruiken en demonstreren.
    Het zal hetzelfde principe zijn ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je els, inderdaad een leuk werkje... Dit keer gewoon gebreid en gesloten met de matras steek maar het zou ook met een mooie knoop kunnen zoals je weet ben ik daar ook dol op.... Dat andere apparaat is inderdaad een soort tuft maar dan met de hand lekker middeleeuws....!!

      Verwijderen